Wybór firmy szkoleniowej to nie lada wyzwanie. Na rynku istnieje wiele firm- każda z nich zachęca do udziału w jej szkoleniach, chwali się długoletnim działaniem na rynku, doświadczeniem trenerów.
Na co warto zwrócić uwagę przeglądając ofertę?
Podsuwamy krótką checklistę rzeczy, które warto uwzględnić :
Wizerunek firmy
Polecamy wejść na stronę firmową, sprawdzić jej działanie i przejrzystość. Bardzo ważne jest sprawdzenie czy firma prowadzi bloga firmowego lub prowadzi webinary branżowe. To pokaże Ci poziom wiedzy oraz jej aktualność. Przed skorzystaniem z usług firmy możemy zapisać się do newslettera (jeśli firma takowy posiada) lub zasubskrybować jej profil na LinkedInie czy innych mediach społecznościowych.
Bezpośrednio w rozmowie z konsultantem możemy ustalić czy firma szkoliła w naszej branży lub jakie firmy obsługiwała.
Zakres usług
Sprawdź jakie szkolenia oferuje firma. Czy po realizacji jednego szkolenia będziesz mógł zrealizować inne szkolenie lub cały cykl szkoleń. Zaoszczędzisz przy tym nie tylko czas na szukanie kolejnej firmy, ale również pieniądze- zapewne przy wyborze większej ilości szkoleń czy kontynuacji współpracy firma zaoferuje Ci rabat.
Kompetencje trenerów i ich metody szkoleniowe
Dobrze wiesz, że samo doświadczenie i liczba przepracowanych godzin na sali szkoleniowej nie jest jedynym czynnikiem warunkującym jakość pracy trenera. Należy również ustalić z jakich metod szkoleniowych korzysta trener: starych metod i jednostronnej komunikacji opartej na prezentacji w PowerPoincie? A może prowadzi szkolenia warsztatowo, wykorzystuje elementy grywalizacji lub korzysta z kart coachingowych?
Czy wie jak zaangażować uczestników? Dowiedz się jak wygląda jego własny rozwój?
W zależności od potrzeb Twojego zespołu zastanów się czy potrzebujesz trenera spokojnego, wyciszającego czy bardziej energicznego.
Zapytaj również o elastyczność i umiejętność dostosowywania programu szkolenia do realnych potrzeb grupy oraz jej dynamiki.
Indywidualne podejście
Już po pierwszym spotkaniu z konsultantem i otrzymanej od niego ofercie możesz ocenić umiejętność słuchania i podejście do klienta. Czy konsultant dobierze szkolenia szyte na miarę pod problemy, które występują w Twojej organizacji? Czy będzie umiał dostosować program szkoleń do aktualnego obciążenia pracą Twoich pracowników? Dobra analiza sytuacji w firmie to klucz do efektywnej organizacji szkoleń.
Doradztwo indywidualne/coaching sprzedażowy/konsulting biznesowy
Ustal czy firm oferuje dodatkowe usługi takie jak konsulting biznesowy czy indywidualne wsparcie poszczególnych osób czy grup pracowników. To ważne ponieważ może się okazać, że standardowe szkolenie nie rozwiąże kompleksowo wszystkich problemów. Dzieje się tak szczególnie w dużych firmach.
Ewaluacja
Tutaj przechodzimy do kluczowego pytania: Co po szkoleniu? Czy firma prześle Ci jedynie certyfikaty i skontaktuje się z Tobą w celu sprzedaży kolejnego szkolenia? Wybierając firmę zapytaj w jaki sposób kończą proces szkoleniowy. Dobre firmy zbierają ankiety mierzące satysfakcję pracowników po szkoleniu oraz omawiają z Tobą różne sprawy, które wynikły podczas szkolenia. Konsultanci wskazują dalsze możliwości rozwoju kompetencji lub zalecają indywidualne doradztwo w konkretnym obszarze/obszarach.
Co jeszcze dodasz do tej listy jako specjalista ds. organizacji szkoleń? jakie kryterium stosujesz aby wyłonić najlepszą firme szkoleniową?
Zachęcamy do kontaktu z naszą firmą-sprawdź czy możemy pomóc rozwiązać Ci problemy Twojej firmy Kontakt | Pracuj mniej
Autor:
Ewelina Wysocka, Project Manager w pracujmniej.pl. Uwielbia czytać książki i porządkować zawartą w nich wiedzę w przystępny sposób dlatego w naszym zespole zajmuje się tworzeniem treści. Odpowiada również za organizację projektów szkoleniowych. Oprócz zainteresowania psychologią i rozwojem osobistym jej pasją jest biohacking.